آرشيو خبر صفحه سیاسی داخلی
۲۳
امتیاز مثبت 
۰
 
Share/Save/Bookmark
درآمدغیرقابل تصورمجری برنامه ماه عسل
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۱
درآمدغیرقابل تصورمجری برنامه ماه عسل
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی:  سایت انتخاب به نقل از هفته نامه طلوع صبح نوشت:

با شروع ماه مبارك رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبكه سه سيما هستيم . تنها پس از پخش چند قسمت از اين مجموعه به دلايل متفاوتي همچون عدم نوآوري در موضوع و اجرا ، بد آموزي براي قشر مخاطب جوان و ...انتقادات فراواني به آن صورت گرفته است ، اما انتشار اسنادي از قرار دادهاي مالي اين برنامه تلويزيوني و نحوه اسپانسرينگ صورت گرفته ، تهيه كننده و مجري اين برنامه احسان عليخاني را با چالشي جدي رو به رو خواهد كرد .

ميزان پرداختي سازمان صدا و سيما به تهيه كننده در برنامه هاي مشاركتي عظيم و با بيننده بالا در بهترين حالت به دقيقه اي ٥٠ هزار تومان ميرسد ، كه اگر بخواهيم ماه عسل را از اين اصل مستثني كنيم و آن را جز برنامه هاي مناسبتي مانند ويژه برنامه شب عيد به حساب بياوريم دقيقه اي ١٠٠ هزار تومان براي آن در نظر ميگيريم كه با محاسبه اي سرانگشني در طول ٣٠ روز ماه مبارك رمضان مبلغ ٢٥٠ ميليون تومان عددي توجيه پذير براي تهيه كنندگي اين برنامه به نظر ميرسد .

جالب است كه بدانيد شنيده ها حاكي از آن است او مبلغ ١٢٠٠٠٠٠٠٠٠ يك ميليارد و دويست ميليون تومان را براي يك ماه طلب كرده است ، كه علاوه بر اين مبلغ ١٠٪ از دريافتي سازمان به عنوان حق آورندگي اسپانسر به آورنده حامي مالي تعلق ميگيرد .

گفته مي شود احسان عليخاني كه تهييه كنندگي ويژه برنامه نوروز را نيز بر عهده داشت علاوه بر مبالغ دريافتي براي تهيه و مجري گري ، ٢٠٠ ميليون تومان نيز به عنوان حق آورندگي دريافت كرد .

آنطور كه شنيده ها حكايت ميكند درنهايت سازمان صدا و سيما مبلغ هشت صد ميليون تومان را براي برنامه ماه عسل تصويب كرده كه طبق محاسباتي كه صورت پذيرفت نزديك به چهار برابر بودجه برنامه هاي ويژه و مناسبتي و نزديك به هشت برابر برنامه هاي روتين و متداول در تلويزيون ملي است .

درحالي كه برنامه اي مانند خندوانه در شبكه تازه تاسيس نسيم با بودجه اي به مراتب كم تر توانسته در ساعات افطار جايش را درميان خانواده هاي ايراني باز كند و فرهنگ شادي و خنده ايراني اسلامي را در جامعه جا انداخته و لبخند بر لب هاي مردم بنشاند .

ش
کد: 284114
 
reza
United States
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۴:۴۸:۵۲
Ye chan ta mofkhor. .ye chan milyard pole beytolmal. Ye chan milyon adame bichare ke bara faramosh kardane badbakhti hashon in telvezyono nigah mikonan. Lanat be hamashon az honarmandesh ta raeisesh (7492)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۰:۰۹:۰۵
نوش جونش. داره با دل مردم روزه دار صحبت می کنه. یه چیز دیگه اینه که این آقا چون توی بطن کارهای خوب و معجزه آسا قرار می گیره یقینا دست به خیر هم هست. چون احسان می دونه کودک کار چیه.چون می دونه فقر چیه! (7497)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۱:۵۱:۱۳
همینطوره جون عمه ات ! (7505)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۴:۲۱:۰۴
احترام هم بد چیزی نیست (7511)
 
سیامک
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۶:۳۷:۵۹
با دل مردم روزه دار حرف میزنه و دستش توی جیبشونه.مگه این برنامه چی داره که این همه هزینه ودستمزد براش بدن؟این آقا از خداشه که مجانی هم بیاد جلوی دوربین.فقط یم استودیو داره ودکور.پس هزینه ودستمزد برنامه شوک چقدر میشه؟ (7514)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۰:۵۲:۱۲
این برنامه فقط حرافی وگریه وماتم است-اصلاچهارتافیلم بدردبخورازاین افرادی که میاورندتهیه نکردنند-خدایا تاکی بایدمردم مارافریب دهندإإإ؟؟؟ (7499)
 
محمد اعمی
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۱:۰۷:۳۳
هر کی می تونه و به جز "خندوانه" شبکه ی دیگه ای رو نگاه می کنه، واقعاً به خودش ظلم می کنه. (7501)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۱:۱۷:۱۸
این خبر بیشتر براساس حدس و گمان است تا مستندات شما چطور متوجه شدید که خندوانه طرفدار بیشتری نسبت به ماه عسل دارد. با کدام آمار؟این که محتوای این برنامه تکراری است نظر شخصی است نه عام،اشاره به بد آموزی برنامه ماه عسل کردید این هم یک نظر شخصی است لطفا مستند خبر تهیه کنید و برای افکار مردم احترام بشتری قائل شوید (7504)
 
رها
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۴:۱۲:۲۰
خب بهتره يه خورده منطقي فكر كنيم شايد حقش باشه (7509)
 
امید
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۵:۲۸:۴۲
از کجا معلوم شما دروغ نمی گی؟
خودش که میگه یک ریال از صداو سیما برای برنامه نگرفته و همش از اسپانسره...شاید اون راست بگه (7513)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۶:۴۹:۳۸
انسان باید وجدان داشته باشداگر این موضوع حقیقت داشته باشداین برنامه جز عوام فریبی چیزی دیگری ندارد (7515)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۶:۵۹:۳۴
به نظر من ساختن برنامه های نظیر ماه عسل سخت تر از برنامه ای مثل خندوانه است زیرا در اولی مستندات هزینه بر است اما در دومی یعنی برنامه ای مثل خندوانه که مهمان خودش هم تمایل به حضور نشان میدهد خیلی سخت نیست. نمیتوان برنامه ماه عسل را با دیگر برنامه ها مقایسه کرد نه از لحاظ غصه و قصه بلکه این برنامه مثل صندوقچه در بسته هر روز باید یک چیز غیر عامیانه را رونمایی کند که یا تراژیک یا درام ویا رمانتیک سبک و یا ملغمه ای از چند تا را داشته باشد. و برای بیننده تکراری نباشد (7516)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۷:۲۳:۳۰
تعطیلش کنید بره (7517)
 
سام
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۸:۲۶:۴۰
چی داره بادل مردم روزه دار صحبت میکنه چرت میگی اگه اینطور بودکه پول کمتری میگرفت کدوم آدم بیکاری میشینه پای جفنگیات این یارو مردم چقدبدبختن که یه الف بچه میاد میلیاردها پول به جیب میزنه اونام دلشون خوشه (7518)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۸:۳۹:۳۰
درآمدهای کلان و ادعای مشکلات مالی سیما و دولت و.... فقط بازی با افکار عمومی سطح پایین ما ایرانی هاست. از ماست که بر ماست. (7519)
 
علی
۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۷:۴۶:۵۸
کم بود بودجه تو صدا سیما؟؟؟؟؟؟؟؟راه پول درآوردن تو این مملکت فقط عوام فریبی،ریا کاری و پاچه خواریه همین کاری که خیلی از مجریها و تهیه کننده های تلوزیون دارن انجام میدن نمونش مجری برنامه نود و ماه مثلا عسله!!!!!!!! (7523)
 
حسن حمزه
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۰۱:۱۵:۲۸
ماه عسل ازاينكه احساسات و هيجانات مثبت را برمي انگيزد خوب است اما نبايد منبع درامد و فريبكاري باشد.!؟. (7552)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۰۵:۵۰:۴۲
لطفا شماها دلتون به حال صداوسیما نسوزه.برفرضم که به مجریشون همچی پولی بدن. انقد ازطریق پیامای بازرگانی مبالغ نجومی دریافت میکنن که این مبلغ براشون چیزی نیس.پول خورده (7563)
 
علــــــــــــــــــی
۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۲۳:۳۴:۳۲
اولاً واقعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاً این نظرات تو سایتی که اسمش "هم اندیشی" و از "اندیشـــــــــــــــــــــــه" میاد، برام عجیب بود!! آخه پر از توهیـــــــــــــــن هایی بود که از یک "اندیشمند" برنمیــــــــــــــاد...
ثانیاً کاری به آقای علیخانی ندارم که ریاکاره یا نه!! ولی برنامه ش مخاطبــــــــــــــان فراوان و در عین حال پروپاقرصی داره که اکثر نظرات درج شده دوستان در بالا، توهین وحشتناک به این قشر میلیونیه...
ثالثاً فقط پولی که آقای علیخانی میگیره از بیت الماله؟؟ اختلاس هزاران میلیاردی آقایایونی که اسماشون گوش فلک رو پر کرده، از بیت المال نیست؟
رابعاً برادران "هم اندیش" لطفاً بدون هیچــــــــــــــــــــــگونه سانسوری درج بفرمائین تا بدونم نظرات اندیشمندان درباره سخنم چیه!! (7570)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۰۹:۳۲:۱۸
فعل بد توی پیشونیش نوشته که بده ، کسی هم ازش انتظار نداره . اما اونوقت مسوولیت زیاد میشه که نام خوب به کاری تعلق بگیره . (7596)
 
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۸:۳۷
حتما دوست دارین نظر بدم نه ؟ به من هیچ ربطی نداره یه برنامه خوبه یا بد چون بد باشه خودش می دونه می زنم یه کانال دیگه .شوما خودشو ناراحت نکن . (7599)
 
۱۳۹۴-۰۴-۱۱ ۱۱:۱۰:۵۳
سلام به تمام کسانیکه این کامنتهارامیبینندسئوالی که برای بنده پیش امده اینست که صداوسیمااین مجریهارابرای برنامه های اینچنینی که بطورزنده پخش میشودانتخاب میکندیامجری برنامه راانتخاب میکندچونکه همین برنامه ماه عسل وعلی الخصوص برنامه امشب به مجریان پخته تروکارکشته تری نیازدارد مانندمجری محترم زنده باد زندگی (7602)
 
دقت کنیم چی میگیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۴-۱۲ ۲۳:۴۸:۳۶
اولا قبول ندارم از چند جهت برای نقده یکنفر صرفه شنیده شده کافی نیست چون تمامه شایعات با شنیده شده شروع میشود . ضمنا در روایاته از اهله بیت داریم که فاصله چشم تا گوش 4 انگشت است ولی آنچه میشنوی را تا ندیدی باور نکن .خوب بود در این ادعا اسنادی که میگن عکسی ازش میگذاشتن تا مردم قضاوت کنند لازم نیست به اون شاخ و برگ واب وتاب بدین .اگر راست میگین اسناد ارائه بدین که تو دادگاه هم اگه رفت محکمه پسند باشه نه فتوشاپی.نباید با ابروی یک مجموعه مسلمان بازی کنیم به فرمایش قرآن الفتنه اشد من القتل. (7632)