آرشيو خبر صفحه سیاسی داخلی
۲۰
امتیاز مثبت 
۱
 
Share/Save/Bookmark
گستاخی کاردار عربستان در تهران
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۹
کاردار عربستان در تهران که به وزارت خارجه کشورمان احضار شده است می‌گوید دولت ریاض حادثه منا را یک حادثه عمومی می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی:«احمد المولد» کاردار عربستان در ایران در ملاقات با معاون مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان همدردی با خانواده های حجاج ایرانی گفت: ما تمام کشته شدگان این حادثه را شهید می نامیم.

المولد پس از احضار دوباره به وزارت امور خارجه ایران افزود: دولت عربستان حادثه پیش آمده را یک حادثه عمومی می داند و درست است که برای انتقال اطلاعات و جزئیات این حوادث اندکی کم کاری پیش آمده است اما دلیل آن هم این است که به صورت غیرمترقبه با این حوادث مواجه شده است که در حال مدیریت و ساماندهی عوارض پس از حادثه هستیم.

کاردار عربستان در خصوص عدم همکاری دولتش درباره ورود خبرنگار به بیمارستان ها هم گفت: از آنجایی که دولت عربستان در حال ساماندهی و رسیدگی به وضعیت عمومی مصدومین و شهداست و در وضعیت اضطراری به سر می برد نمی تواند اجازه دهد که بیش از یک نفر در هر بیمارستان برای انعکاس وقایع خبری حضور یابد.

احمد المولد همچنین با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در هفته های گذشته افزود: از آنجا که سقوط جرثقیل در یک مکان عمومی صورت گرفته است این حادثه هم یک حادثه عمومی تلقی می شود زیرا هیچگونه برنامه ریزی و سیاستی برای چنین حادثه هایی انجام نشده است.

کاردار عربستان از کارگروه تحقیقاتی در خصوص بررسی دقیق تر زوایای حوادث پیش آمده در منا و سقوط جرثقیل خبر داد.

احمد المولد همچنین درباره عزیمت کارگروه سیاسی به سرپرستی آقای قشقاوی به منظور بررسی دقیقتر و تسهیل انتقال و رسیدگی به شرایط مصدومین و شناسایی کشته شدگان حادثه گفت: پس از انتقال نامه ای که امروز از معاون امور کنسولی ایران دریافت کرده ام به دولت عربستان، زمینه های همکاری برای عزیمت تیم سیاسی ایران هم فراهم خواهد شد.
ب
منبع : 598
کد: 302405
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۲۳:۴۷:۴۰
من جای مسئولین محترم بودم با تی پا این بی شعور را از ایران بیرون می کردم (9139)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۱۹:۵۸
كجاش گستاخي بود؟ (9145)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۲۹:۰۳
سلام
چه گستاخی صورت گرفته، برای پربازدیدکردن خبر که نباید تیتر نامتعارف زد، اشتباهشون بسیار بزرگ بوده و مایه تاسف. ولی کاردار خارج از اصول دیپلماتیک که حرفی نزده!!!! (9146)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۸:۳۹:۳۹
بعد از گستاخی میران خودروسازی ایران اینها هم گستاخ شده اند. (9149)
 
سيامك
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۰۹:۲۳:۳۱
اصلا گستاخي نبود ! (9150)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۱۷:۱۳
آقا این چه تیتریه که شما زدید؟گستاخی؟کجای این مصاحبه گستاخی بوده؟ (9154)
 
سلحشور
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۲۹:۰۴
هر بار فرزندان اين ملت مي كشند.و دولت بيخيال است .اخه ال ترسو هم ترسيدن دارن . مرگ بر ال سعود . (9155)
 
یه ایرانی
United States
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۲:۱۳:۲۱
خلایق هر چه لایق ... (9156)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۳:۲۶:۵۹
چرا وزیر خارجه نمی رود جان مردم برای وزیر خارجه از امریکا مهم تر است. (9160)
 
United Kingdom
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۳:۴۰:۲۰
هدف وسیله را توجهی می کند.هدف این سایت ها فقط خبر سازی است نه غبر رسانی (9161)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۶:۱۷:۰۶
کجایش گستاخی است؟
بی‌شعوری و هوچی‌گری و بَدَوی‌بودن رو ترویج نکنین! (9165)
 
س وب
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۷:۱۱:۰۵
کشتن مردم در حج و سوریه عراق یک حادثه عمومی هستش.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (9169)
 
مهدی
Netherlands
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۱:۲۷:۲۳
تیترتان خجالت اور است. کدام گستاخی؟ (9172)
 
سید
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۶:۴۱:۴۲
من اولین بار و آخرین با بود از این سایت دیدن کردم
تترتان و متن خبرتان در واقع حمایت وتایید عربستان استت (9188)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۹:۲۲:۱۶
باسلام،خیلی دولت ضعیف عمل کرد،این حادثه عادی نبود (9190)
 
علی ثانی
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۰:۰۱:۳۹
الی ترسو ومالترسو آقای روحانی (9192)
 
حسین
United States
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۱۵:۳۸:۱۵
جایی که دولت محترم این همه از کشورها مترسه دولتهای دنیا نیز بهتر ازاین باما همکاری نمیکنند (9230)
 
احمد
United Kingdom
۱۳۹۴-۰۷-۰۹ ۱۱:۱۱:۳۷
این همه شهید با کاردار درست نمیشه آقایان بالا دستی باید برن درست کنن مگه آمریکا از جان مردم مهم بود (9251)
 
امید
۱۳۹۴-۰۷-۰۹ ۱۷:۱۶:۲۱
حتی اگریک ایرانی درکشوردیگری کشته شودبایدباان کشورجنگیدچه رسدبهترین انسانها رابخاطربی لیاقتیشان کشتندإ؟ (9255)
 
راستی چرا پول به عرب میدن مک
۱۳۹۴-۰۷-۱۰ ۰۹:۰۸:۵۵
مکه درخانه هست گردن عرب کلفت کردن. بایدم کشته بشن اگر بگی هزار تومان بده هموطنت نمیده باید کشته بشه (9262)